06 2095 6938 info@bofit.nl

Burn-outervaring van Harold | overspannen

Halverwege december 2019 kwam ik geheel onverwacht overspannen thuis te zitten. Van het een op het andere moment kon ik niet meer normaal functioneren.  Ik kwam uit een vergadering en liep naar mijn werkplek om daar een nieuwe werkomschrijving door te lezen. Het lezen lukt nog wel maar de informatie die er stond kon ik niet meer verwerken. Ik heb toen mijn spullen gepakt en ben thuis verder gaan werken. Dit liep op niets uit. De rest van de middag toen maar vrij genomen.

De volgende dag had ik een afspraak buiten de deur. Op de terugweg was ik erg afwezig tijdens het rijden en begon het te dagen dat er iets niet helemaal goed ging. Toen ik op de zaak kwam en dezelfde werkomschrijving nogmaals probeerde te lezen, lukte dit weer niet. Daarna heb ik aan mijn leidinggevende verteld wat er aan de hand was en mij met deze voor mij op dat moment nog vage klacht ziekgemeld.

Mijn collega was duidelijk geschrokken van mijn ziekmelding en vermoedde dat dit langer ging duren. Ik had op dat moment geen idee en dacht dat na een weekend rust alles weer normaal zou zijn. In het weekend verslechterde de situatie alleen maar. Nadat ik vier uur had zitten zweten op een to-do lijst van een half A4-tje zei mijn vrouw dat het verstandig was om een afspraak bij de dokter te maken. Gelukkig kon ik maandagochtend direct terecht.

 

reactie klant die is hersteld van burn-out

 

Mij werd verteld dat ik overspannen was, ik vooral veel moest bewegen en niet mocht gaan werken. Ik moest over drie weken terugkomen (na kerst en nieuwjaar). Op dat moment weet je niet wat je gebeurt. Ik was compleet overdonderd. Want dat zou mij toch niet gebeuren? In de periode daarna ging het eigenlijk alleen maar slechter. Het niet op mijn werk kunnen zijn en vooral het niet kunnen functioneren in het gezin, vond ik verschrikkelijk.

Wat mij het meest heeft getroffen was angst, falen en complete leegte. Andere emoties waren er eigenlijk niet meer. Na een maand of twee raadde een collega mij aan om met BoFit contact op te nemen. Ik heb hier toen nog twee weken mee gewacht. Maar ik zag uiteindelijk in dat ik hier op eigen houtje niet uit zou komen. Het accepteren van hulp is een proces op zich. Hulp bieden is altijd goed, ontvangen is toch een grote stap.

Nadat ik had aangegeven dat ik graag hulp wilde van BoFit werd ik heel snel gebeld. Dit was erg fijn maar ook een beetje spannend. De eerst afspraak was snel gemaakt en ik kon worden geholpen door BoFit-coach Simone. Aan het begin was dit erg onwennig, maar dit was gelukkig snel over.

Het fijne aan dit BoFit-traject is dat je echt een mooie opbouw hebt. Je leert bij jezelf te blijven en krijgt daarvoor ook allerlei tools mee. Niet dat het allemaal vanzelf gaat, maar je kunt er wel beter mee omgaan. Inmiddels ben ik weer voor 50% aan het werk en ervaar ik dat ik de afgelopen periode veel heb mogen leren. Ik ben blij met wat ik nu weer kan en heb zin in wat er nog komen gaat.

 

 

Vragen naar aanleiding van een ervaringsverhaal?

Wil je direct persoonlijk contact? Bel 06 2095 6938‬ voor direct contact met BoFit-coach Bo Bogaard.
Krijg je zijn voicemail? Spreek je telefoonnummer in, dan belt hij je terug.

Wil je liever gebeld worden, klik dan op de button. Wij nemen binnen 24 uur contact met je op, ook in het weekend.